Aandeelhouders brengen het Belgische Mifratel en het Nederlandse PCS samen in één groep.
Rotterdam, 4 september 2017
Aandeelhouders brengen het Belgische Mifratel en het Nederlandse PCS samen in één groep.
De aandeelhouder van het Nederlandse contactcenter PCS en de aandeelhouders van haar Belgische branchegenoot Mifratel brengen beide organisaties samen in een groep. Deze groep is nu in handen van de Dhr. Mohlad Hassan, het Belgische investeringsfonds Kebek, BNP Paribas en het management van beide organisaties. Met dit samenbrengen realiseert de nieuwe combinatie een volgende fase in de uitbouw naar een Europees gerichte BPO & contact center organisatie. Voor Mifratel is dit een volgende stap in haar groeistrategie na de overname van het contactcenter Ebos in 2016. IMAP Netherlands adviseerde PCS.
Over PCS
PCS (Proactive Contact Support) opgericht in 2011, is specialist in klantcontact en business process outsourcing. Volgens onderzoek in de facilitaire contactcentermarkt, was PCS afgelopen 6 jaar het snelst groeiende contactcenter (inbound en outbound) van Nederland. PCS is sterk in online en BPO (Business Proces Outsourcing)-dienstverlening waarbij contactcenterprocessen verregaand geautomatiseerd worden.
Over Mifratel
Mifratel, opgericht in 2002, is specialist in klantcontact- en backoffice-oplossingen voor bedrijven en overheden. Mifratel biedt een pakket aan offshore dienstverlening en breed aanbod van multilingual support in de Nederlandse, Duitse, Engelse, Franse en Spaanse, Italiaanse, Vlaamse en Luxemburgse taal.
Samen
Met het samengaan wordt een groep gevormd van ongeveer 1650 werknemers en €65MIO omzet. Ruim 60 klanten verspreid over 15 sectoren worden bediend door klantenteams vanuit 10 locaties verdeeld over Nederland, België, Luxemburg en Marokko (offshore).
Het dealteam van IMAP Netherlands bestond uit: Peer Joosten, Willem op de Hoek en Daan Zandbergen.