IMAP. Overnames, advies en meer.

Wie we zijn


Wij zijn IMAP Netherlands, een adviesbureau met veel ervaring in het aan- en verkopen van bedrijven. We zijn nuchtere Nederlanders maar óók onderdeel van een sterk internationaal netwerk. Wij hebben collega’s in vijf werelddelen en kunnen ervoor zorgen dat potentiële kopers van China tot Chili weten dat uw bedrijf te koop is. We zijn met name sterk in de “middenmarkt”. Grof gezegd, transacties van 5 tot 250 miljoen, in alle sectoren.

IMAP

We hebben een wereldwijd netwerk van liefst 60 kantoren. Zo kunnen onze adviseurs nauw samenwerken om onze klanten echte toegevoegde waarde te leveren.

43 landen
234 transacties in 2018
450 IMAP-professionals wereldwijd
$13BN transactiewaarde in 2019

IMAP-transacties in aantallen

2019

M&A-transacties van IMAP per sector

Industries chart

Januari - december 2019

Transacties 234
Gemiddelde transactiewaarde van (mln) 66.9
Internationale transacties 32%
Transacties waarbij PE is betrokken 53
Transacties in wereldranglijst met waarde onder USD 500 mln. 7

Wat maakt IMAP uniek

Met haar partners als 100% eigenaar is IMAP een onafhankelijke organisatie die zich volledig toespitst op M&A (fusies en overnames). De ruim 450 M&A-professionals van IMAP in meer dan 43 landen werken nauw samen in internationale sectorteams en pakken elke zaak met talent en toewijding op.

Onze klanten zijn voornamelijk middelgrote familiebedrijven, maar bijvoorbeeld ook grote (internationale) bedrijven, family offices, financiële investeerders en institutionele beleggers.

De waarden van IMAP

We laten ons in onze werkzaamheden leiden door dezelfde waarden en principes als onze klanten.

Uitvoering: 'Smeed het ijzer als het heet is' - bij elke stap in het M&A-proces kijken we hoe we de kans op een succesvolle transactie kunnen vergroten.

Toewijding: Wij zijn ondernemers en bereid om veel te investeren in een succesvolle transactie. Daarbij houden we ons aan de normen voor professioneel advies en proberen deze continu te verbeteren.

Informaliteit: Om succesvol te onderhandelen moet je de mensen leren kennen die betrokken zijn bij de transactie.

Talent: Om waarde te creëren voor onze klanten moeten we verder kijken dan onze neus lang is, de diversiteit van onze resources benutten en met nieuwe ideeën komen.