Tot aan de uitbraak van COVID-19 groeide de Nederlandse horecamarkt groeit met 3,7% per jaar. Het virus heeft een ongekende impact op de cateringmarkt. De wijze van productpresentatie, betalen, schoonmaak en hoe en wanneer gasten voor hun eten in de rij staan, zullen na corona anders zijn dan daarvoor.
Tot aan de uitbraak van COVID-19 groeide de Nederlandse horecamarkt groeit met 3,7% per jaar. Het virus heeft een ongekende impact op de cateringmarkt. De wijze van productpresentatie, betalen, schoonmaak en hoe en wanneer gasten voor hun eten in de rij staan, zullen na corona anders zijn dan daarvoor.
De trend van 'mindfulness' heeft zich uitgebreid tot 'mindful eating’. Bewust en gezond omgaan met eten. Consumenten vragen steeds vaker gezonde, vegetarische, veilige, ethische en kwaliteitsvolle voedingsmiddelen. Foodservicebedrijven haken in op deze ontwikkeling in door de transparantie en traceerbaarheid van de herkomst van hun voedsel te vergroten en hun aanbod meer te laten aansluiten bij deze healthy lifestyle.
<< Lees hier het hele rapport >>